mandag 20. juni 2016

Sommer i rommet !

Følelsen av sommer i et rom er for meg å bruke lette, lyse tekstiler , slippe inn mest lys som mulig...altså vekk med nesten alle gardiner. Jeg bruker mye klart glass som dekorasjoner og tar inn mye av det flotte naturen har å bringe...
På veggen henger gamle herbarium bilder som mine svigerforeldre lagde når de var små...De er helt fantastiske og jeg som har lett så lenge etter nettopp dette. Så det er ekstra stas at disse kommer fra kjent folk ... også er det ekstra gøy at jeg kjenner godt til stedene blomstene ble funnet for mange, mange år siden....
De er hengt opp med dobbeltsidig teip...for jeg fikk aldri bestemt meg for hvordan ramme jeg ville ha.. Mulig de blir rammet inn i løpet av sommeren når jeg har funnet "den rette"rammen .



Jeg har en forkjærlighet for gyngestoler...så koselige og behagelige å sitte i :)

"Ormegress" har jeg lært at disse grønne dekorative bladene heter...utrolig dekorative men holder ikke så lenge...men hva gjør det når det finnes påfyll rett utenfor døra :) Dette synes jeg er enkelt, sommerlig og vakkert !

Har samlet opp en del solhatter gjennom årene også...utrolig dekorative... og nyttige selvfølgelig på en solfylt dag.

Litt hverdags luksus opplever man nå om dagen...nemlig å gå ut i hagen å plukke inn verdens fineste bukett av pioner ! Jeg får ikke nok av denne vakre blomsten...og leker meg med denne buketten både i stuen og på badet :)



 Jeg går inn i min siste arbeidsuke nå før fire ukers ferietid ligger å venter :) :)
Det skal bli helt fantastisk ! Vi ses alle sammen og TAKK for de herligste kommentarer fra alle dere varme ,gode mennesker der ute :)

                                      KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. the orangerie looks wonderful! Perfect place to spend your vacation

    SvarSlett
  2. Beautiful! I love the soft colors!

    SvarSlett
  3. Muito lindo, Vibeke. Decoração suave, muito branco mesclado ora com rosa e ora com azul. Lindo, lindo!

    SvarSlett
  4. Blue, gray, white! Lovely decor! Flowers and leaves ... what else could be more beautiful, summer ?!
    Have a wonderful summer, every day to be unforgettable!
    Regards, Mia

    SvarSlett
  5. Hei. Så den lys grå ytterdøren din i et gammelt innlegg. Har du fargekoden åå gråfargen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid :) Ytterdøren vår er malt i farge som heter "Kontur"

      Slett
  6. Hei. Så den lys grå ytterdøren din i et gammelt innlegg. Har du fargekoden åå gråfargen?

    SvarSlett
  7. Hei. Så den lys grå ytterdøren din i et gammelt innlegg. Har du fargekoden åå gråfargen?

    SvarSlett
  8. wonderful pictures again. And, you have the cleanest house I have ever seen ♥

    SvarSlett
  9. Så sköna färger i ditt rum...hela rummet andas ro och vila!
    Ha en glad dag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  10. Beautiful, I could live here!

    Xx
    Bisous

    Doré

    SvarSlett